Manifestdagen

Manifestdagen 2016 arrangerades av SOM och Sensus
i samarbete med United Screens och Phonofile.

Två av seminarierna kan du se här:

Is indie music ready for its craft beer moment? – Manifestdagen 2016
Utgångspunkten för panelen är Edwin Schroters artikel i MBW: http://www.musicbusinessworldwide.com/is-music-ready-for-its-craft-beer-moment och avhandlar de oberoende bolagens status i världen.

Moderator: Per Strömbäck, Redaktör för Netopia, Forum for the digital society

Medverkande:
Charles Caldas (Merlin, UK)
Trond Tornes (Phonofile, Norge)
Åsa Carild (ICE)
Helen Smith (Impala, Belgien)

Att driva indiebolag – Manifestdagen 2016

Moderator: Suvi Richter (BEATROOT), aktiv som artist/musikbolag och i branschorganisationer.
Medverkande:
Carl-Marcus Gidlöf (Despotz Records), har blivit ett etablerat bolag och startar kontor utomlands. Jobbar med vinyl och CD på Optimal, hur utvecklas den marknaden?
Regina Vallanger (Attitude Recordings) nystartat skivbolag med ena foten i livescenen, hur tänker hon strukturera verksamheten?
Petter Seander (Birds Will Sing for You) blandar promotionuppdrag med att ge ut musik. Hur funkar det? Vad krävs för att nå igenom bruset?

 

För fler seminarier – besök Manifestgalans Youtube