Manifest Talks

20-21 februari 2023 var det dags för Manifest Talks. Två dagar med möten, seminarier och erfarenhetsutbyte via Zoom.
Här kan ni se seminariedelen som bjuder på allt från Musikbranschens status, inkludering, digitaldistribution, indie idag och igår och vad som kan göras för funktionsvarierade musiker.

Här kan du se seminarierna  från  Manifest Talks 2022. Tre dagar med möten, seminarier och erfarenhetsutbyte via Zoom.
Här kan ni se seminariedelen som bjuder på allt från marknadsföring, digitaldistribution, internationell och nationella utblickar och vad som kan göras för funktionsvarierade musiker.

Manifest Talks arrangerades av SOM i samarbete med Sensus, Merlin och samarbetspartners för första gången 2021. Istället för en dag blev det fyra eftermiddagar via Zoom under rubriken Manifest Talks.

Du kan se alla åtta seminarierna här:

Manifestdagen 2020 arrangerades av SOM och Sensus i samarbete med bla Fanzingo, Musikförläggarna, Norrköpings kommun och många andra. Här kan ni se alla de sju olika seminarierna

Manifestdagen 2019 arrangerades av SOM och Sensus
i samarbete med United Screens och Musikförläggarna och många andra

Manifestdagen 2016 arrangerades av SOM och Sensus
i samarbete med United Screens och Phonofile.

Två av seminarierna kan du se här:

Is indie music ready for its craft beer moment? – Manifestdagen 2016
Utgångspunkten för panelen är Edwin Schroters artikel i MBW: http://www.musicbusinessworldwide.com/is-music-ready-for-its-craft-beer-moment och avhandlar de oberoende bolagens status i världen.

Moderator: Per Strömbäck, Redaktör för Netopia, Forum for the digital society

Medverkande:
Charles Caldas (Merlin, UK)
Trond Tornes (Phonofile, Norge)
Åsa Carild (ICE)
Helen Smith (Impala, Belgien)

Att driva indiebolag – Manifestdagen 2016

Moderator: Suvi Richter (BEATROOT), aktiv som artist/musikbolag och i branschorganisationer.
Medverkande:
Carl-Marcus Gidlöf (Despotz Records), har blivit ett etablerat bolag och startar kontor utomlands. Jobbar med vinyl och CD på Optimal, hur utvecklas den marknaden?
Regina Vallanger (Attitude Recordings) nystartat skivbolag med ena foten i livescenen, hur tänker hon strukturera verksamheten?
Petter Seander (Birds Will Sing for You) blandar promotionuppdrag med att ge ut musik. Hur funkar det? Vad krävs för att nå igenom bruset?

För fler seminarier – besök Manifestgalans Youtube